قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

اکستنشن مو چه مزایا و معایبی دارد و آیا باعث ریزش موها می‌شود؟

0 3,121

اکستنشن مو عبارتی است که همه‌ی ما دست‌کم یک‌بار به گوشمان خورده و می‌دانیم به فرایند اضافه کردن موی اضافه به موهای سر، اکستنشن می‌گویند. چرا که در سال‌های اخیر بسیاری از زنان جوان و مخصوصاً شاخ‌های مجازی به روش‌های مختلف موهایشان را اکستنشن و برای این عمل زیبایی تبلیغ می‌کنند. اما چیزی که شاید بسیاری از ما ندانیم این است که اکستنشن موها به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ چه انواعی دارد؟ از موهای طبیعی برای این منظور استفاده می‌شود یا موهای مصنوعی و آیا اکستنشن مو باعث ریزش موهای طبیعی خود فرد نمی‌شود؟

تا انتهای این مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید تا پاسخ تمام پرسش‌ها را بگیرید.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو، فرایندی است که طی آن موهای طبیعی یا مصنوعی به صورت خارجی به موهای اصلی فرد وصل می‌شوند. این کار به منظور افزایش طول و حجم موها انجام می‌شود و جنبه‌ی زیبایی دارد. کارشناسان این امر اغلب با در نظر گرفتن نوع و جنس موهای فرد و مبلغی که می‌خواهد هزینه کند، بهترین نوع اکستنشن را به او پیشنهاد می‌کنند.

اکستنشن کردن مو محدودیت سنی و محدودیت جنسیتی نداشته و مردان، زنان و افراد پیر و جوان می‌توانند آن را انجام دهند. اما بسیار مهم است که این کار توسط کارشناس حرفه‌ای انجام شود تا کمترین آسیب به موهای طبیعی وارد شود.

همچنین هنگام انتخاب اکستنشن، باید به تناسب و شباهت آن با موهایتان دقت کنید تا وقتی در میان موهایتان نصب شد، حالت غیرطبیعی نداشته باشد. از آنجا که اکستنشن با موهای طبیعی و با موهای مصنوعی انجام می‌شود لازم است تفاوت این دو نوع را بدانید تا بهترین‌ترین تصمیم را بگیرید.

انواع اکستنشن مو

برای افزودن موهای اضافه به سر افراد از دو نوع موی مصنوعی و طبیعی استفاده می‌شود. هر کدام از این موها مزایا و معایب خود را دارند که در زیر به طور خلاصه اما جامع تفاوتشان را برایتان نوشته‌ایم:

اکستنشن موی طبیعی

  •  استفاده از موی طبیعی قابلیت رنگ، دکلره و هایلایت کردن را دارد.
  • حالت‌پذیری اکستنشن موی طبیعی شبیه موهای سر فرد است.
  • دوام و عمر اکستنشن موی طبیعی بیشتر از نوع مصنوعی است.
  • زیبایی و حجم اکستنشن موی طبیعی بسیار بیشتر از مدل‌های مصنوعی است.
  • اکستنشن موی طبیعی به مراقبت و توجه کمتری نیاز دارد.

اما در کنار تمام این مزایا، ایراد اصلی اکستنشن موی طبیعی این است که قیمت بسیار بالاتری نسبت به موهای مصنوعی دارد. بنابراین، افرادی که هزینه‌ی اکستنشن برایشان اهمیت دارد، احتمالاً مجبور می‌شوند از موهای طبیعی چشم‌پوشی کنند.

اکستنشن موی مصنوعی

  • قابلیت اتو کردن و حالت گرفتن را ندارند.
  • قابلیت رنگ، دکلره و هایلایت کردن را ندارند.
  • به خاطر براق بودنشان به راحتی در میان موهای طبیعی قابل تشخیص هستند.
  • نسبت به نوع طبیعی عمر و دوام کمتری دارند.
  • اکستنشن موی مصنوعی به مراقبت زیادی نیاز دارند.
  • در صورت استفاده از سشوار و اتو مو احتمال ذوب شدنشان وجود دارد.
خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

اکستنشن موی طبیعی

در مقایسه‌ای که در بالا انجام دادیم حتماً متوجه شده‌اید که بهترین روش اکستنشن که نیاز به مراقبت زیادی ندارد، اکستنشن موی طبیعی است. در این روش همان‌طور که از نامش پیداست از موهای واقعی و طبیعی انسان برای ساخت اکستنشن استفاده می‌شود. در نتیجه این مدل‌ها به مواد شوینده و شامپوهای معمولی مو حساسیتی نشان نمی‌دهند.

اگر اکستنشن موی طبیعی به روش اصولی و حرفه‌ای انجام شود بین 3 تا 5 ماه دوام و استحکام دارد. مزیتش این است که زیبائی خود را به خوبی حفط می‌کند، خیلی راحت شانه می‌شود و مثل مدل‌های مصنوعی گره‌خوردگی ندارد.

روش‌های مختلف افزایش حجم و قد موها

هدف اصلی اکستنشن موها افزایش حجم و قد موها برای افزایش زیبایی است؛ بنابراین نباید به موهای اصلی فرد آسیب زیادی وارد کند. به همین خاطر روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که بر اساس جنس، کیفیت و بلندی موها انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها هم مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه توضیح داده‌ایم.

اکستنشن کلیپسی

اکستنشن مو کلیپسی

اکستنشن کلیپسی به این صورت است که موهای اضافه با کمک گیره‌هایی روی موهای اصلی فرد نصب می‌شوند. این روش تقریباً هیچ ضرری ندارند و به موها آسیبی وارد نمی‌کند. البته نکته‌ی مهم در استفاده از این اکستنشن، عدم نصب مو در قسمت قبلی است. چون این کار باعث کشیده‌شدن و در نتیجه ضعیف‌شدن ریشه‌ی موها می‌شود. روش نصب و جدا کردن آن بسیار آسان بوده و اغلب برای موهای بلند مناسب است. اکستنشن کلیپسی را باید به صورت دوره‌ای بشویید و تمیز کنید.

اکستنشن مو با لیزر

اکستنشن مو لیزری

یکی از روش‌های محبوب افزایش حجم موهای سر، استفاده از لیزر است. به این خاطر که اکستنشن کردن مو با لیزر تقریباً بدون عوارض است. همچنین، به دلیل داشتن ظرافت بسیار زیاد در نصب موها و فاصله‌ی کم از ریشه‌ی موها (یک سانتی‌متر) بیشتر افراد اکستنشن کردن مو با استفاده از لیزر را ترجیح می‌دهند. به‌علاوه، به خاطر نرمی و ظرافت زیاد فقط با لمس قابل تشخیص هستند؛ برای جدا کردن این نوع اکستنشن از ریمووِر یا حلال کراتین استفاده می‌کنند و اکستنشن مو طبیعی به روش لیزری به مراقبت خاصی نیاز ندارد.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا زنانه

اکستنشن کردن مو با استفاده از رینگ

اکستنشن مو با استفاده از رینگ

نصب اکستنشن مو با رینگ به خاطر اینکه بدون استفاده از مواد شیمیائی انجام می‌شود، طرفداران زیادی دارد. این روش برای کسانی مناسب است که موهایی نازک با ریشه‌ی ضعیف دارند. در این روش، یک رینگ واشردار را با استفاده از یک قلاب مخصوص درون موهای اصلی قرار می‌دهند. سپس اکستنشن را به آن اضافه می‌کنند. چون در این روش به چسب و حرارت نیازی نیست، کمترین آسیب به پوست سر وارد می‌شود. اما ممکن است در زمان سفت کردن رینگ‌ها، موی طبیعی بشکند و بافت آن صدمه ببیند. اکستنشن کردن مو با استفاده از رینگ دوام بیشتری نسبت به چسب و مواد شیمیائی دارد.

اکستنشن به روش دوخت موها

اکستنشن مو به روش دوخت موها

اکستنشن مو دوختی به این صورت است که دسته‌های مو به وسیله نخ‌های مخصوص اکستنشن به موهای طبیعی سر وصل می‌شوند. این روش برای انواع موها با انواع سایزها مناسب است و حدوداً 3 ماه دوام دارد. برای نگهداری از این اکستنشن‌ها باید از خشک شدن موهای اضافه پیشگیری کرد و از نرم‌کننده برای شست‌وشویشان استفاده کرد.

اکستنشن به روش بافت خطی

اکستنشن مو به روش بافت خطی

برای اکستنشن کردن موها به روش بافت خطی باید مو را به شکل افقی از یک سمت به سمت دیگر بافت. سپس تارهای اکستنشن را به بافت وصل کرد. در این روش ممکن است بافت شامل چند خط باشد. توجه داشته باشید که این روش شاید سریع انجام شود اما گران و بسیار دردناک است و خود فرد هم نمی‌تواند آن را جدا کند. هر یک از خط‌ها بین 2 تا 3 ماه دوام دارند.

اکستنشن‌ چسبی

اکستنشن مو چسبی

در اکستنشن‌ چسبی هم از نوعی بافت‌مو استفاده می‌شود. اول اکستنشن‌ها را به هم می‌دوزند. سپس به آن‌ها چسب مو می‌زنند و در آخر به موی طبیعی فرد می‌چسبانند. برای این منظور ممکن است از چسب نرم یا چسب سخت استفاده شود. چسب نرم انعطاف‌پذیر و راحت بوده و پایه‌ی لاتکس یا اکریلیک دارد. این در حالی‌است‌که در روش چسب سخت از چسب مایع استفاده می‌شود. اکستنشن‌ چسبی نهایتاً 4 تا 6 هفته دوام دارد و به موها آسیب می‌رساند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر طلا

اکستنشن حرارتی مو

اکستنشن مو حرارتی

در روش حرارتی از یک دستگاه شبیه به دستگاه چسب حرارتی برای وصل کردن اکستنشن به تارهای طبیعی مو استفاده می‌شود. این روش حدوداً 2 تا 3 ماه دوام دارد و پس از آن باید جای اکستنشن عوض شود. به دلیل اینکه چسب آن حاوی مواد شیمیائی است، می‌تواند باعث ریزش مو و سوزش پوست سر شود. به‌علاوه، گرمای حاصل از این کار هم می‌تواند به بافت موی طبیعی صدمه وارد کند. اکستنشن حرارتی مو قیمت بالایی دارد.

اکستنشن مو در خانه

آیا می‌توان اکستنشن مو را در خانه انجام داد؟ اگر مهارت آرایشگری ندارید اما می‌خواهید خودتان در خانه حجم و قد موهایتان را زیاد کنید فقط یک راه وجود دارد: استفاده از اکستنشن‌های کلیپسی (گیره‌ای).

برای این منظور به روش زیر عمل کنید:

  • اول موهای خود را بشویید، خشک کنید و سپس برس بکشید.
  • با شانه‌ی دم‌باریک، یک لایه از موها را جدا کنید و بقیه موها را با گیره (کلیپس) در بالای سر ثابت نگه دارید.
  • یک دسته از اکستنشن کلیپسی را روی لایه‌ی موی جداشده‌ی خود قرار دهید و گیره‌ها را وصل کنید.
  • دوباره یک لایه‌ی دیگر از موی روی سر که ثابت شده جدا کنید و یک دسته اکستنشن کلیپسی به این لایه اضافه کنید.

نکته: توجه داشته باشید که گیره‌های اکستنشن باید حتماً به ریشه‌ی موها چسبانده شود. برای اینکه نصب راحتی داشته باشید هم بهتر است قبل از نصب موی اضافی، ریشه موهای خودتان را با شانه پوش دهید.

اکستنشن مو مردانه

اکستنشن مو مردانه هم دقیقاً مانند اکستنشن مو زنانه است و فرق خاصی ندارد. شاید تنها تفاوتش این باشد که آقایان معمولاً موهای کوتاه دارند و در نتیجه اکستنشن باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام شود تا طبیعی به‌نظر برسد.

تمامی آقایانی که موهای کم‌پشت دارند و از حجم موی خود راضی نیستند می‌توانند با اکستنشن به افزایش تراکم موهایشان کمک کنند. اما توجه داشته باشید که این یک روش زیبایی است و دوام زیادی ندارد. همچنین اگر توسط متخصص انجام نشود هم ممکن است آسیب جدی به بافت موها وارد کند.

اکستنشن مو مردانه اصولاً برای کسانی که می‌خواهند به طور موقتی موهایشان را بلند نشان دهند، یا مثلاً هایلایت در میان موهای خود ایجاد کنند روش مناسبی است. اکستنشن فقط جنبه‌ی زیبایی دارد و راه‌حلی دائمی برای افزایش حجم و قد موها نیست.

جنس مویی که برای اکستنشن آقایان استفاده می‌شود، هم مثل مدل زنانه دو نوعِ طبیعی و مصنوعی دارد. اکستنشن طبیعی قابلیت شست‌وشو و حراریت‌پذیری بالائی دارد و تشخیص آن به مراتب سخت‌تر از انواع مصنوعی است. دوام اکستنشن طبیعی بین 3 تا 6 ماه متغیر بوده و این موضوع به جنس و میزان رشد موی اصلی فرد بستگی دارد.

تنها مزایای اکستنشن موی مصنوعی قیمت مناسب و تنوع زیاد آن است. اکستنشن مصنوعی را پیشنهاد می‌شود بیشتر از 3 ماه نگه ندارید؛ چون رشد موها بعد از این بازه‌ی زمانی باعث کرک شدن و گره خوردن موها می‌شود. اگر جنس موهایتان ضعیف است توصیه می‌کنیم حتماً از موی طبیعی در اکستنشن استفاده کنید.در ضمن، اگر از آن مردهایی هستید که هر بار قبل از بیرون رفتن موهای خود را اتو می‌کشند، نباید از مدل‌های مصنوعی استفاده کنید. چون قابلیت اتو و سشوار کشیدن را ندارند و ممکن است ذوب شوند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

 

عوارض اکستنشن مو

به گفته‌ی متخصصان پوست و مو، اکستنشن می‌تواند باعث ریزش مو شود. اما میزان آسیب‌ دیدگی موها، بسته به تعداد دفعه‌های اکستنشن و جنس موهای فرد متفاوت است. چرا که می‌گویند، سفت بستن موها به فولیکول و رشد آنها آسیب می رساند. بنابراین، از آنجا که اکستنشن مو با کشش همراه است، باعث تحت کشش قرار گرفتن فولیکول‌های مو شده و به ریشه‌ی موها آسیب وارد می‌کند. در نتیجه این امر سبب ریزش مو می‌شود.

اکستنشن حتی ممکن است به طاسی سر هم منجر شود که به آن «ریزش موی کششی» می‌گویند. به دنبال این عارضه، موی بخش‌هایی از سر که بیشتر تحت فشار و کشیده شدن قرار دارند، دچار ریزش شده و به‌تدریج سر طاس می‌شود. این نوع ریزش موها در افرادی که همیشه موهایشان را دم اسبی می‌کنند یا محکم می‌بافند نیز بسیار شایع است.

البته این نوع طاسی به به تعداد دفعات اکستنشن کردن نیز بستگی دارد. شاید در دفعات اول و دوم از حجم موها خیلی کم نشود، اما در دفعات بعدی کاهش آن‌ها کاملاً مشهود است. توجه داشته باشید که اگر ریشه موها آسیب ببیند ممکن است طاسی همیشگی شود و موها در نقاطی که زیاد کشیده‌ شده‌، دیگر رشد نکند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ریزش مو با روش های ساده

همچنین ممکن است در كسانی كه مبتلا به میگرن هستند، سردردهای میگرنی پس از اكستنشن تشدید شود.

به طور کلی کارشناسان بر این باور هستند که اکستنشن سبک و کوتاه‌مدت اشکال زیادی ندارد. اما اکستنشن‌های سنگین باعث کشش مو و افزایش ریزش مو می‌شوند. همچنین، اگر اکستنشن برای مدت طولانی روی سر بماند، برای بهداشت و شست‌وشوی صحیح مو هم اشکال ایجاد می‌کند.

روش‌های شست‌وشو و مراقبت از موهای اکستنشن شده

برای اینکه کم‌ترین آسیب به بافت موهای اصلیتان وارد شود و بتوانید اکستنشن موهایتان را برای مدت زمان طولانی‌تری نگه دارید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • قبل از حمام کردن حتماً موهای خود را شانه بکشید تا یک‌دست شوند.
  • به هیچ عنوان موها را چنگ نزنید و نمالید.
  • حواستان باشد نرم‌کننده به ریشه موهایتان و محل نصب اکستنشن تماس پیدا نکند.
  • برای خشک کردن موهای اکستنشن شده اول با حوله نم موها را گرفته و سپس با فاصله‌ی دور سشوار بکشید.
  • بعد از حمام، اول با دست گره موها را باز کرده و سپس آن‌ها را شانه کنید.
  • هنگام خواب بهتر است موهایتان را بالای سر جمع کنید تا موهای اکستنشن شده گره نخورند.
  • مو‌ها را با کمک یک برس خیلی نرم و به صورت پلکانی ا‌ز پائین به بالا شانه بزنید.
  • هرگز از تافت و سایر حالت‌دهنده‌های حاوی سیلیکون برای مو‌های اکستنشن شده استفاده نکنید.

کلام آخر

در این مطلب توضیح داده‌ایم که اکستنشن مو، فرایندی است که طی آن موهای طبیعی یا مصنوعی به صورت خارجی به موهای اصلی فرد وصل می‌شوند. این کار به منظور افزایش طول و حجم موها انجام شده و جنبه‌ی زیبایی دارد. در مورد عوارض و مشکلات احتمالی آن نیز به طور کامل توضیح دادیم تا اگر قصد انجام این کار را دارید، با همه‌ی جوانب آن آشنا شوید.

منبع: instyle

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.